Isnin, 23 November 2009

Kepercayaan dalam persahabatan


Dalam sebuah ikatan persahabatan apa yang paling penting adalah kepercayaan. Kepercayaan itu datang bila kita ikhlas dalam menjalinkan persahabatan. Namun sejauh mana keikhlasan itu dapat membentuk kepercayaan. Tepuk dada tanya diri masing-masing. Hari ini aku belajar erti sebuah kepercayaan aku pada sahabat aku.

Kepercayaan yang jujur dan lahir dari hati menjadikan aku manusia yang bisa memahami orang lain. Kadang kala kita tak sedar mungkin hidup ini satu kesulitan yang sukar umpama teka teki tetapi pasti ada jawapannya.

Sejauh mana persahabatan kita?. Biar masa yang tentukan jarak uruk setiap langkah perjalanan. Sebenarnya apa yang kita cari dalam sebuah persahabatan?.

Persoalan yang ada dalam diri setiap individu hanya mampu di soal sendiri. Kini aku memahami apa itu pengorbanan dalam persahabatan.

Teringat aku pada bait-bait kata ini " Tuhan tlah menyorokkan matahari dan di berikanNya kita hujan dan ribut,tapi kenapa?..kerana Dia ingin kita nikkmati pelangi yang sangat indah.."

Setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya. Belajarlah kita untuk mengikhlaskan sesuatu kerna sesungguhnya itulah yang terbaik dalam kehidupan insani.



“To be trusted is a greater compliment than being loved.”


True friendship is seen through the heart, not through the eyes.

“A friend is someone who lets you have total freedom to be yourself.”


Tiada ulasan:

Catat Ulasan